Høyreekstrem ordbok

Synes du det er vanskelig å forstå hva de høyreekstreme egentlig mener med begrepene sine? Fortvil ikke, med denne ordboken får du svar.

Jørn Erik Jenssen
Om Jørn Erik Jenssen (1 artikler)
Jørn Erik Jenssen er fra Bergen og politisk uavhengig.
Einar Mortenssønn Løken
Om Einar Mortenssønn Løken (0 artikler)
Fra Oslo og samfunnsengasjert.

Høyreekstrem: Nedsettende ord venstreekstreme bruker om mennesker som bare vil det beste for landet sitt.

Skroting: Hakket mer nedsettende enn høyreekstrem.

Islam: Ond sekt som prøver å overta verden.

Muslim: Følger av denne onde sekten.

Mohammed: Pedofil massemorder, leder av denne sekten.

Flyktning: Se lykkejeger.

Asylsøker: Se lykkejeger.

Innvandrer: Se lykkejeger.

Lykkejeger: Mennesker som vil flytte til Norge for å kunne gå på NAV og ikke arbeide.

Ytringsfrihet: Friheten til å spre alt en finner på nettet, uten å bli motsagt. Også retten til å få fjernet alle stemmer som motsier oss enten ved å stenge nettstedene deres, voldta dem eller drepe dem.

Halal: Grusom slaktemetode brukt for å tilfredstille Mohammed, Allah og muslimer.

Patriot: De som kun vil det beste for sitt land.

Arbeiderpartiet: Ond forening som styrer Norge og samarbeider med muslimene for å få implementert Islam.

Jonas (Gahr Støre): Ond mann, sjefen i Norge som bestemmer alt, leder i Arbeiderpartiet. Kun ute etter pengene dine.

Media: Forskjellige aviser som kjemper på lag med Arbeiderpartiet.

Frie Ord: En habil kilde uten noe slagside som poster faktiske nyheter.

Vepsen: Venstreekstrem nettside som gjør alt de kan for å sverte gode mennesker som vil det beste for landet sitt.

Operasjon Askeladd: Facebookside som henger ut gode mennesker og får dem til å fremstå som morderiske beist.

Kildekritikk: Rart ord venstreekstreme kommer frem med når de ikke klarer å argumentere for seg.

MDG: Kommunister.

Venstre: Halvveis kommunistisk politisk parti.

SV: Kommunister.

Rødt: Kommunister.

Høyre: Venstreekstrem, sosialistisk forening. Ulv i fåreklær.

Erna Solberg: Venstreekstrem landssviker som gjør knefall for Jonas og Islam.

Landssviker: Person som hater landet sitt, og ikke vil forsvare det mot lykkejegere.

Venstreekstrem: Onde mennesker som prøver å styre folks liv, hetser gode mennesker og vil øydelegge landet. Alle som motsier meg, alt til venstre for FrP. Se og Arbeiderpartiet,
Jonas, Media, Vepsen, Operasjon Askeladd, MDG, Venstre, SV og Rødt.

Radd: Se venstreekstrem.

Knebling: Folk som motsier postene mine.

Livets Harde Skole: Opplæringsinstitusjon på linje med Harvard.

Nasjonalist: En som bryr seg om landet sitt, og det er faktisk ikke viktig at man kan språket, historien eller tradisjonene så lenge man er glad i flagget.

YouTube: Allvitende opplysningsinstitusjon (når den er enig med meg).

Britain First: Profeter med unektelige bevis på at det er muslimer i Luton.

Dokumentasjon av påstander: Se kildekritikk.

NAV: Legitim lønnskilde for FRP’s følgere. Ikke for kommunister og lykkejegere.

FRP: Ønsker å bli kvitt lykkejegere og er imot kommunister. Mener ingenting om NAV.

Kvinner: Hvis de er enige med meg er de symbol på rette Norske vikingdamer. Hvis de ikke er enige med meg er de kamelpulende muslimhorer som må ta av seg burkaen før de blir voldtatt av meg og mine venner.

Rasist: Ikke meg, for jeg er venner med han ene på jobb, ja vi kaller han bare Ali for han har et alt for vanskelig navn. Vi spøker sammen hele tiden som da jeg lurte han til å spise svin på julebordet. Hahaha, det var gøy det. Jeg er bare kritisk til lykkejegere.

Hijab/Burka/Niqab: Skjulested for terrorister, brukes også til å undertrykke kamelpulende muslimhorer som jeg og kompisene mine skal voldta om hun ikke tar plagget av med en eneste gang.

Kebab : Godt på lørdagskvelden. Fylt med kamelsæd alle andre dager og klokkeslett.

Rasisme: En forestilling om at negre er mindre verdt som mennesker bare fordi de er dummere og mer agressive og primitive. Døde ut i Norge for over 50 år siden.

Homofile: En gjeng perverse sopere som uansett ikke fortjener å henrettes slik alle muslimer ønsker.

Negre: Dumme, primitive og agressive mennesker med mørk hud som er like mye verdt som mennesker som oss allikevel, men som passer best i Afrika og ikke her, og som får klare seg med den maten og de pengene de har idag.

Liker du det du leser?

VIPPS noen kroner til 137267
eller betal direkte til konto 1254.05.88617
Støtt oss med fast bidrag hver måned

32 kommentarer på Høyreekstrem ordbok

  1. Avatarlovåundre // 2015-10-11 kl 14:35 //

    Fornøyelig lesing.
    Jeg skal legge meg på samme nivå og komme med en venstreekstrem ordbok om forskjellige begreper.
    Fedrelandskjærlighet. = Rasisme.
    17 Mai feiring. = Rasisme.
    Vifte med norsk flagg og synge nasjonalsangen. = Rasistisk.
    Neger. = Hyggelig kar, men som man helst ikke bor i samme bydel med.
    Muslimer. = Hyggelige folk, men som man helst ikke bor i samme bydel med.
    Afrikanere = Hyggelige folk, men som man helst kun treffer på slike hyggelige organiserte treff nede i sentrum lørdag formiddag, hvor man utveksler internasjonale matretter.
    Islam. = Mye bedre enn statskirka, bedehusene og de grusomme kristne.
    Bunad. = Triste greier, hijab og burka er egentlig bedre.
    Nettroll. = Person som har feil mening om innvandringen.

    Vennlig hilsen «høyreekstrem».

    • Ypperlig beskrivelse av polariseringen i nett debatter.

      • Avatarlovåundre // 2015-10-11 kl 14:59 //

        Takk.

      • Syns du? Jeg har ikke sett noen av påstandene fremmet som «lovåundre» legger til grunn, har ikke sett noen hevde at verken 17.mai, fedrelandskjærlighet eller nasjonalsangen er rasistisk. Heller ikke at burka er bedre enn bunad, eller at Islam er bedre enn blabla – så greia er at mens hovedinnlegger her treffer blink så bommer du totalt ved å bare slynge ut en haug snåle påstander.
        Dermed oppnår du det motsatte av det jeg antar intensjonen var.

        • Her på radikal portal sauses legitim islam-kritikk sammen med med hat og rasisme. Veldig lite treffsikkert i grunn.

          • AvatarJoakim Moellersen // 2015-10-12 kl 12:27 //

            Det mye problematisk med islamsk praksis som det er med mye annen religiøs praksis. Men nå har det seg slik at grunnet de overveldende mengdene trusler og rasisme muslimer opplever at vi har brukt mye mer tid og krefter på å dekke rasisme.
            Hvis du kunne holde dine egne i skinnet kunne vi kanskje fått tid til å gå tilbake til den tradisjonelle religionskritikken som venstresida har stolte tradisjoner for. Richard Dawkins står dessverre ikke i den tradisjonen. Det som kalles islmkritikk har heller ikke mye med det å gjøre.

        • AvatarDagfinn Klausen // 2015-10-18 kl 11:28 //

          Hei, så du blé slettet i en annen tråd, da du svarte på ett av mine innlegg. Anbefaler deg å sette av tid til å lytte på dette intervjuet.

          I dag er det Søndag – en fin mulighet for, i fred å ro, oppdatere seg på hva som virkelig skjer i Verden, og hvordan flyktningestrømmen, «Arab Spring» og VW-skandalen, passer inn i en helhet. Det tar litt tid, men er, etter min mening, viktig og mere enn verdt det.

          https://www.youtube.com/watch?v=OgGfz6pHe8A

          • Hei! Jeg tilhører nok ikke den gruppen mennesker som lar meg påvirke eller overbevise av sære konspirasjonsteorier. Om man først går inn for det kan man finne sammenhenger og linker i alle retninger, det betyr dog ikke at disse sammenhengene faktisk eksisterer.
            Jeg fant ikke noe særlig interessant i videoen, syns det blir mye sært og far-fetched.
            Du må for all del bare tro på det du gjør, personlig er jeg godt fornøyd med å forholde meg til realitetene slik jeg ser det.
            Ha en fin dag 🙂

        • Med polarisering mener jeg det som skjer ved debatter når de tilspisser seg for å oppnå gjennomslagskraft. Her regner jeg med at det er ment til å ha en komisk effekt siden det er dratt så langt.

          Jeg tenker personlig at all politikk er en komisk måte å løse problemer på uansett.

    • AvatarJoakim Moellersen // 2015-10-11 kl 16:26 //

      Du har fått med deg at de aller fleste på venstresiden feirer 17. mai og gjør det med norske flagg? Du vet kanskje også at venstresida bestandig har gjort det godt i arbeiderområdene som nå har en stor innvandrerbefolkning?

    • Tror du burde jobbe litt mer med den, fylt av skivebom som den er. Treffsikkerhet må nesten være et kriterium, slik den Høyreekstreme ordboka til fulle er.

    • AvatarJorn Erik Jenssen // 2015-10-11 kl 17:03 //

      Må være lov for alle å svare:)

      Støtter både 17. Mai feiring, fedrelandskjærlighet og vifting med norske flagg. Føler at jeg selv er kjempeglad i Norge og alt landet har å tilby til alle de som bor her og kommer hit!

      Hvis man ikke bor med folk fra andre kulturer i nærområdet er det på tide å gå til kommunen og be om at dere tar inn flere flyktninger. Synes faktisk det må være lov å kreve sånt for å få den flerkulturelle opplevelsen nissene på berget ellers savner sånn.

      Jeg er både politisk og religiøst uavhengig, men folk må få tro på hva de vil så lenge de behandler hverandre fint!

      Tradisjonelle klesplagg bør respekteres uansett hvilken opprinnelse de har, så lenge de ikke skader noen.

      Nett-troll argumenterer for å irritere. De som har feil mening om innvandringen argumenterer for å senke innvandringsmengden, noe som er latterlig, ikke irriterende, derav ordboka! Så ser ikke sammenhengen!

    • En til:
      Radikal Portal = Nettsted hvor intellektuell latskap dyrkes og religiøse mørkemenn og kjønnsapartheid forsvares. Lite progressivt og ikke så ulikt forbundet mellom ottar-feminister og stokk konservative kristne miljøer i kampen mot porno på søtti- og åttitallet.

      • AvatarJoakim Moellersen // 2015-10-12 kl 12:01 //

        Skulle den passe inn i venstreekstrem ordbok? Du virker ikke å ha forstått at man gjør narr av meningsmotstanderes vrangforestillinger og argumenter. Her gjør du jo bare narr av deg selv og dine egne fordommer. Du bekrefter mistanken min om at du ikke har lest stort annet enn overskriften på de fleste artikler og det som står i kommentarfeltet.

    • Og la meg føye til:
      Syria-flyktninger – tidligere kalt asylsøkere, men betegner nå alle asylsøkere, også de som kommer fra afrikanske land og Balkan.

  2. Festlig. Men er radikal portal for venstreekstrem til å lage en venstreekstrem ordbok også? Eller finnes ikke noe slikt som «venstreekstremisme»?

    • AvatarComrade Pootie // 2015-10-14 kl 05:43 //

      Nei det har de aldri sett.

    • Det er altså ikke RP som har laget denne treffende ordboken, forfatteren står presentert, og er politisk uavhengig.

  3. AvatarSvein-Mellomnavn Takle // 2015-10-11 kl 20:27 //

    Denne kronikken må tas for der den er, når FrP i Finnmark kan lage rasistiske sketsjer på sammenkomstene sine må jo «raddiser» få lov til å ha det gøy på blånissenes bekostning. Vi går jo, ifølge dem, med skylapper på. Også tenker vi med hjertet, som om det er farlig å være medmenneskelig.

  4. AvatarMarius Aanonlie // 2015-10-11 kl 22:45 //

    «Skroting» er verdens vakreste ord.

  5. Stråmannsargumentasjon.

    • Det er ingen argumentasjon her, så jeg ser ikke hvordan begrepet passer inn? Det er lagt frem en humoristisk vinklet «høyreekstrem ordbok», og den er svært så treffende om man tar et dykk i div kommentarfelter og grupper på Facebook.

  6. Jeg er en av disse «onde» menneskene som mange kaller for «høyreekstrem» fordi jeg synes den innvandringspolitikken som føres er ødelig for samfunnet, så får vi se om jeg deler disse definisjonene og om jeg mener de er riktige:

    Høyreekstrem: Nedsettende ord venstreekstreme bruker om mennesker som bare vil det beste for landet sitt.
    -veldig ofte stemmer det ja. Spesielt med tanke på den stygge hetsen mot frihetselskende mennesker som Hege Storhaug.

    Skroting: Hakket mer nedsettende enn høyreekstrem.
    -har aldri hørt ordet.

    Islam: Ond sekt som prøver å overta verden.
    -feil. Det er en dogmatisk lovreligion, men det er store variasjoner innenfor denne troen. Det betyr ikke at jeg mener det er noe bra alternativ for menneskeheten.

    Muslim: Følger av denne onde sekten.
    -en muslim er en som definerer seg som en muslim, og det kan være så mangt.

    Mohammed: Pedofil massemorder, leder av denne sekten.
    -jeg velger å stille meg nøytral til speskulasjoner rundt stifteren av islam, mest av hensyn til min egen trygghet, så slike speskulasjoner styrer jeg unna.

    Flyktning: Se lykkejeger.
    -feil

    Asylsøker: Se lykkejeger.
    -feil

    Innvandrer: Se lykkejeger.
    -feil

    Lykkejeger: Mennesker som vil flytte til Norge for å kunne gå på NAV og ikke arbeide.
    -det er ihvertfall hva jeg kaller lykkejegere; det betyr ikke at alle asylsøkere og innvandrere er lykkejegere. En reell flyktning som er på flukt fra noe farlig er pr. definisjon ikke lykkejeger overhodet, ,men det er lykkejegere som lyver om at de er flyktninger.

    Ytringsfrihet: Friheten til å spre alt en finner på nettet, uten å bli motsagt. Også retten til å få fjernet alle stemmer som motsier oss enten ved å stenge nettstedene deres, voldta dem eller drepe dem.
    -feil

    Halal: Grusom slaktemetode brukt for å tilfredstille Mohammed, Allah og muslimer.
    -ingen formening

    Patriot: De som kun vil det beste for sitt land.
    -det også, men ikke bare det.

    Arbeiderpartiet: Ond forening som styrer Norge og samarbeider med muslimene for å få implementert Islam.
    -feil. En pampeaktig og maktarrogant broilerorganisasjon synes jeg derimot det er, og det har jeg mange på venstresiden med meg i også;)

    Jonas (Gahr Støre): Ond mann, sjefen i Norge som bestemmer alt, leder i Arbeiderpartiet. Kun ute etter pengene dine.
    feil. Men jeg tror ikke han forakter penger.

    Media: Forskjellige aviser som kjemper på lag med Arbeiderpartiet.
    -nei, ikke alle;)

    Frie Ord: En habil kilde uten noe slagside som poster faktiske nyheter.
    -feil

    Vepsen: Venstreekstrem nettside som gjør alt de kan for å sverte gode mennesker som vil det beste for landet sitt.
    -feil Jeg liker hverken Frie Ord eller Vepsen bare så det er sagt

    Operasjon Askeladd: Facebookside som henger ut gode mennesker og får dem til å fremstå som morderiske beist.
    -aldri hørt om

    Kildekritikk: Rart ord venstreekstreme kommer frem med når de ikke klarer å argumentere for seg.
    -feil

    MDG: Kommunister.
    -feil. Kanskje noen, det er jo et ensaks parti.

    Venstre: Halvveis kommunistisk politisk parti.
    -feil

    SV: Kommunister.
    (nesten)feil;)

    Rødt: Kommunister.
    -ja, det er jo det utgangspunktet partiet kommer fra, er det ikke?

    Høyre: Venstreekstrem, sosialistisk forening. Ulv i fåreklær.
    -hehe; feil.

    Erna Solberg: Venstreekstrem landssviker som gjør knefall for Jonas og Islam.
    -feil. Knefall for USA og Obama kan dere vel være enige med at hun gjør her på RP?

    Landssviker: Person som hater landet sitt, og ikke vil forsvare det mot lykkejegere.
    -rikgit og feil. Noen landssvikere hater nok Norge, mens andre mener at de elsker det.

    Venstreekstrem: Onde mennesker som prøver å styre folks liv, hetser gode mennesker og vil øydelegge landet. Alle som motsier meg, alt til venstre for FrP. Se og Arbeiderpartiet,
    Jonas, Media, Vepsen, Operasjon Askeladd, MDG, Venstre, SV og Rødt.
    -feil

    Radd: Se venstreekstrem.
    -heter det ikke raddis? Radikal betyr jo ytterliggående; det gjør det ihvertfall på andre språk.

    Knebling: Folk som motsier postene mine.
    -feil

    Livets Harde Skole: Opplæringsinstitusjon på linje med Harvard.
    -can be;)

    Nasjonalist: En som bryr seg om landet sitt, og det er faktisk ikke viktig at man kan språket, historien eller tradisjonene så lenge man er glad i flagget.
    -første setning er riktig; og jo; det er viktig å vite hva det er man faktisk er glad i

    YouTube: Allvitende opplysningsinstitusjon (når den er enig med meg).
    -LOL:)

    Britain First: Profeter med unektelige bevis på at det er muslimer i Luton.
    -hva er det?

    Dokumentasjon av påstander: Se kildekritikk.
    -feil

    NAV: Legitim lønnskilde for FRP’s følgere. Ikke for kommunister og lykkejegere.
    -feil. Vel, velferdsstaten bør kun gjelde for norske borgere uavhengig om de er kommunister eller FRPere

    FRP: Ønsker å bli kvitt lykkejegere og er imot kommunister. Mener ingenting om NAV.
    -rikgit. Ikke at jeg er enig med dem i alt.

    Kvinner: Hvis de er enige med meg er de symbol på rette Norske vikingdamer. Hvis de ikke er enige med meg er de kamelpulende muslimhorer som må ta av seg burkaen før de blir voldtatt av meg og mine venner.
    -feil-

    Rasist: Ikke meg, for jeg er venner med han ene på jobb, ja vi kaller han bare Ali for han har et alt for vanskelig navn. Vi spøker sammen hele tiden som da jeg lurte han til å spise svin på julebordet. Hahaha, det var gøy det. Jeg er bare kritisk til lykkejegere.
    -stråmann. Ingen kommentar. Men det er innteresant at mange innvandringsliberale har få eller ingen utenlandske Facebook-venner.

    Hijab/Burka/Niqab: Skjulested for terrorister, brukes også til å undertrykke kamelpulende muslimhorer som jeg og kompisene mine skal voldta om hun ikke tar plagget av med en eneste gang.
    -feil. Min kommentar: jeg har ingenting imot hijab; så lenge man ikke tvinger det på barn selvfølgelig. Men bruka og niqab er plagg som kun brukes i ekstremistiske salafistiske/wahabbistiske miljøer som er sterkt fiendtlige til det vestlige samfunnet generelt og ikke-muslimer spesielt.

    Kebab : Godt på lørdagskvelden. Fylt med kamelsæd alle andre dager og klokkeslett.
    -LOL- Feil. Men ekte kebab finner man på gode iranske og libanesiske restauranter, ikke i slitne sjapper.

    Rasisme: En forestilling om at negre er mindre verdt som mennesker bare fordi de er dummere og mer agressive og primitive. Døde ut i Norge for over 50 år siden.
    -feil. Rasisme er dyrking av egen gruppes angivelige overlegenhet.

    Homofile: En gjeng perverse sopere som uansett ikke fortjener å henrettes slik alle muslimer ønsker.
    -feil.

    Negre: Dumme, primitive og agressive mennesker med mørk hud som er like mye verdt som mennesker som oss allikevel, men som passer best i Afrika og ikke her, og som får klare seg med den maten og de pengene de har idag.

    -feil.

    Sånn, da har jeg som mange mener er «høyreekstremist» i det minste kommentert hva JEG mener om disse påstandene.
    Følger gjerne opp med en diskusjon.

    • AvatarJorn Erik Jenssen // 2015-10-17 kl 10:43 //

      Synes du skal berømmes for å ha prøvd å svare med humoren i behold 😉

  7. AvatarNabogubben // 2015-10-21 kl 15:34 //

    Hei, morsom, treffende og viktig lesning, dette! Får jeg tillatelse til å dele denne på bloggen min? Dere vil naturligvis bli kreditert som forfattere og nettsted. Mvh Nabogubben

    • Jørn Erik Jenssen som forfattet ordboka la den ut på sin Facebook-vegg, og har ikke noe i mot at den blir delt 🙂

  8. AvatarAsgeir17 // 2016-02-19 kl 12:46 //

    Islam ønsker å ta over og er åpenbart kvinneundertrykkende og totalitær. Hva for en idiot ironiserer ved å skrive ting som er fakta? Grenser til det absurde, men det er selvsagt nok et triks fra dette miljøet.

    • AvatarIngrid M Bjørnstad // 2016-03-07 kl 13:11 //

      Islam ønsker ikke å ta over, men å møte respekt for egne religion og ha mulighet for å praktisere den i norske offentligheten. det finnes som i alle andre religioner flere former for islam der noen av dem er totalitære, for eksempel salafismen. men det finnes også muslimske feminister. det som er interessant er at det primært er IS som ønsker å ta over erden med sin ekstreme form for islam men de ønsker at debatten og miljøet rundt muslimer skal bli så ekstremt så om mulig. det er fordi de vil tvinge de som er moderate muslimer til å velge mellom å bli forfulgt eller ekstrem muslim

  9. AvatarEinar Bye // 2016-03-06 kl 16:48 //

    «Patriot: De som kun vil det beste for sitt land.»
    Dette er vel helt i tråd med den reelle betydningen av ordet patriot.

  10. AvatarNico Loco // 2016-03-07 kl 22:07 //

    Mye rett her, myndigheter som vil kneble det norske folk og tier sitt folk ihjel, vi skal faen meg godta ondskapen som kommer til velferds-Norge og kjører Norge i grøfta m vi vil eller ikke. Klart Støre bryr seg lite om hvoran økonomien blir da han er millionær..

  11. AvatarPk Andersen // 2016-09-15 kl 08:24 //

    Den som kun tar spøk for spøk og alvor alt alvorlig , den har knapt skjønt begge deler veldig lite dårlig

Kommentarfeltet er lukket.